Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Voorwaarden
Bedankt
voor het registreren
Registratie compleet
vergeten Wachtwoord?
Vul het e-mailadres in dat hoort bij jouw account
Change Password
Wachtwoord succesvol veranderd.
vergeten Wachtwoord??
Zou je even de tijd willen nemen om 4 vragen te beantwoorden?
Bedankt!
We sturen je af en toe kleurrijk nieuws.
Account verwijderen
Nooit meer onbetaald werk
Bedrijf
Die kleine verzoekjes van klanten kunnen samen een grote vraag vormen en het is lastig een evenwicht te vinden tussen een extra stapje zetten en de winst maken die het werk verdient
Klanten hebben vaak aanpassingen nodig terwijl je hun opdracht uitvoert en het is niet ongewoon dat een project groeit als de klant eenmaal de positieve veranderingen in zijn woning heeft gezien. Maar naarmate de omvang van de werkomschrijving toeneemt, moet ook de vergoeding stijgen…
Houd rekening met details
Als je in de planningfase ook maar enig aspect van een opdracht over het hoofd ziet, kan je dat later geld kosten, dus zorg ervoor dat een deugdelijke werkomschrijving deel uitmaakt van de overeenkomst met je klant , waar jij en je klant beiden aan kunnen refereren gedurende de uitvoering van de opdracht. Wees specifiek oververven (tot en met de kleurcodes en kosten), het aantal lagen, het voorbereidingswerk en de te schilderen oppervlakken. Als een klant om iets extra's vraagt, kun je gemakkelijk het prijsverschil uitleggen en de totale projectkosten aanpassen.
Afwegen van de voordelen
Alles wat verdergaat dan de oorspronkelijke werkomschrijving zou in principe een stijging van de projectkosten moeten opleveren. Een kleine gunst, zoals een beetje ongepland schuurwerk om een houten oppervlak voor te bereiden, kan je helpen een sterke relatie met de klant op te bouwen. Maar het is belangrijk dat klanten je professionele tijd weten te waarderen. Eventuele extra uren in een opdracht dienen dan ook gewoon betaald te worden.
Communiceer tijdig
Voorkom grote verrassingen voor de klant door verzoeken te signaleren die verder gaan dan de oorspronkelijke overeenkomst. Een rekening die hoger is dan verwacht, kan leiden tot onenigheid, maar uitleggen dat iets meer kost voordat je het werk uitvoert, kan dit soort problemen oplossen voordat ze ontstaan. Bevestig elk gesprek met een beleefde e-mail waarin je precies uitlegt hoeveel werk er wordt toegevoegd aan de rekening, en vraag hem hiermee per e-mail akkoord te gaan.
Houd vast aan je werkomschrijving
Als een klant het gevoel heeft dat het extra werk onder de overeengekomen projectkosten valt, wijs hem dan op de oorspronkelijke werkomschrijving. Dit zijn de situaties waarin die extra details helpen. Alles wat verdergaat dan wat in die omschrijving staat, moet meer kosten en kan, als het bedrag groot genoeg is, afzonderlijk geoffreerd worden.
Weten wanneer te stoppen
Het laatste reddingsmiddel is vanzelfsprekend te stoppen met de opdracht. Als de extra eisen van je klant onredelijk worden, wees dan niet bang dat te doen. Bij deze zeldzame gelegenheden is het belangrijk gewerkt te hebben met deelfacturen en al wat geld vooruit te hebben ontvangen van de klant, zodat je verlies beperkt blijft.
Voeg een nieuwe klus toe
Voeg een nieuwe klus toe
Klus bewerken
Klus verwijderen
Weet je het zeker? Alle aantekeningen, foto's en opgeslagen items worden verwijderd.
Bewaar in favorieten
Bewaar in Mijn Werk
Voeg toe aan klus
Bewaar in Mijn Werk