Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Voorwaarden
Bedankt
voor het registreren
Registratie compleet
vergeten Wachtwoord?
Vul het e-mailadres in dat hoort bij jouw account
Change Password
Wachtwoord succesvol veranderd.
vergeten Wachtwoord??
Zou je even de tijd willen nemen om 4 vragen te beantwoorden?
Bedankt!
We sturen je af en toe kleurrijk nieuws.
Account verwijderen
Jouw checklist aan het einde van het project
Werk
Elk voltooid project is voor je onderneming een test in de echte wereld. Dus, welke lering kun je eruit trekken voor de volgende opdracht?
Praktijkervaring is doorgaans de beste manier om te leren. Is een project eenmaal afgewerkt, gebruik dan onze eenvoudige projectchecklist om de opdracht te evalueren en manieren te vinden om je bedrijfsvoering te verbeteren.
De oorspronkelijke werkomschrijving
Hoe nauwkeurig was de werkomschrijving? Als je extra werk moest doen, noteer dan wat dat was en of je ervoor betaald werd. Als je ontdekt dat bepaalde problemen zich steeds weer voordoen – zoals klanten die aan het eind om een extra schoonmaakbeurt vragen – kan het zijn dat de werkomschrijving die je maakt niet duidelijk genoeg is, of dat je kansen mist voor betaald meerwerk.
De inkoop
Heb je de kosten van materialen[LINKTO: product pages] of arbeid onderschat? Er zijn een paar simpele regels die u in gedachten moet houden om te helpen de evaluatie van het werk en de schattingen de verbeteren. Ten eerste: neem aan dat u en eventuele collega's voor slechts 80% van de tijd productief zijn. Dit maakt het mogelijk voor taken een langere tijd in te plannen dan verwacht. Als opdrachten regelmatig langer duren dan u verwachtte, kan het zijn dat u uw eigen werktempo overschat. Bij het beoordelen van een nieuw project kunt u opmerkingen over uw metingen rechtstreeks opnemen in de Expert-app zodat u die kunt raadplegen bij het uitwerken van kosten en tijdlijnen.
Reactie van de klant
Hoe blij was de klant met het voltooide project en kreeg je een reactie van de klant? Een eerlijke referentie van een klant is een nuttig verkoopmiddel, maar kan ook informatie bevatten die je helpt jouw werkwijze te verbeteren.
Onverwachte zaken
Tussen het plannen en voltooien van een opdracht kan van alles misgaan. Hoe ben je omgegaan met problemen en wat zou je de volgende keer anders kunnen doen? Als de klant in de overeenkomst iets verkeerd heeft begrepen, hoe kun je dat bij het volgende project voorkomen?
Voeg een nieuwe klus toe
Voeg een nieuwe klus toe
Klus bewerken
Klus verwijderen
Weet je het zeker? Alle aantekeningen, foto's en opgeslagen items worden verwijderd.
Bewaar in favorieten
Bewaar in Mijn Werk
Voeg toe aan klus
Bewaar in Mijn Werk