Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Welkom bij Sikkens
Inloggen via e-mail.
Voorwaarden
Bedankt
voor het registreren
Registratie compleet
vergeten Wachtwoord?
Vul het e-mailadres in dat hoort bij jouw account
Change Password
Wachtwoord succesvol veranderd.
vergeten Wachtwoord??
Zou je even de tijd willen nemen om 4 vragen te beantwoorden?
Bedankt!
We sturen je af en toe kleurrijk nieuws.
Account verwijderen
Haal alles uit een verandering van de werkomschrijving
Het hoeft helemaal niet slecht te zijn als een klant wil dat je extra werk uitvoert tijdens een project. Als dat op een positieve manier afgehandeld wordt, kan een verandering in de werkomschrijving een kans opleveren voor je bedrijf.
Bespreek de werkomschrijving
Als je bezig bent met een opdracht, wil een klant soms alles halen uit het feit dat je daar bent. Als hij je benadert over extra werk, sta dan open voor suggesties maar vergeet niet te vragen of hij een aanvullende offerte wil voor alles wat verder gaat dan de afgesproken werkomschrijving. Hiermee herinner je hem op een vriedelijke manier dat wat hij vraagt geen deel uitmaakt van de oorspronkelijke opdracht en offerte.
Grijp de kans
Als ze dan nog steeds enthousiast zijn, is het nuttig om te wijzen op andere zaken waar ze wellicht nog niet aan gedacht hadden. Als ze tegelijk ook de raamkozijnen opnieuw geschilderd willen hebben, zouden ze kunnen overwegen meteen ook de plinten te laten bijwerken. Leg uit hoe zij later kunnen besparen door nu meer te laten doen aangezien je toch ter plaatse bent. Misschien kun je voor het uitvoeren van het extra werk gebruikmaken van producten waar ze al voor hebben betaald.
Bied je opnieuw aan
Als je klant open lijkt te staan voor extra werk en voor uitbreiding van het projectplan, ga hier dan op in alsof het om een nieuwe klant gaat. Laat hen relevante opdrachten zien in je presentatiemap en leg uit welke voordelen het heeft als ze dit werk nu laten doen in plaats van later.
Aanbevelingen, relaties en kortingen
Een verandering van de werkomschrijving kan ook meer kansen opleveren dan aanvullende verkopen of opnieuw offreren. Als een opdracht goed is uitgevoerd en je hebt een goede relatie opgebouwd met de klant, zou je een korting kunnen aanbieden voor toekomstige werkzaamheden. Dit kan de klant helpen de extra kosten van de verandering in de omvang van het werk te accepteren. Misschien kun je speciale tarieven aanbieden voor later opknapwerk, of een geldteruggave aanbieden als zij een aanbeveling doen bij hun familie en vrienden die leidt tot een nieuwe opdracht.
Voeg een nieuwe klus toe
Voeg een nieuwe klus toe
Klus bewerken
Klus verwijderen
Weet je het zeker? Alle aantekeningen, foto's en opgeslagen items worden verwijderd.
Bewaar in favorieten
Bewaar in Mijn Werk
Voeg toe aan klus
Bewaar in Mijn Werk